Tuesday, October 26, 2010

semua kerana salah seorang budak bekas sekolah menengah dahulu.

okeyh. semua mesti buntu layan perasaan saya sampai terpakai paku.erk.aku.
tak boleh nak adjust. memang kalau angin naaakkk je pakai paku selalu.erk salah lagi. aku.

pernah tak korang termasuk dalam satu group
sebab ada orang invite?
well, tu la yang saya dapat sejak semalam.
tak ada motif. hanya menambahkan kemarahan dalam diri aku. erk salah lagi.saya.

bila kita dah join satu group tu, start je online facebook
nanti ada muncul satu chat box kat sebelah yang tentera nama group tersebut.
saya tak nafikan yang saya bahagia sangat bila berjumpa dan 
ber chatting dengan orang yang saya hampir2 lupa.
iaitu ex sekolah maahad dahulu.

tapi kehadiran saya macam jadik tanda tanya.
saya merasa segan, tapi saya teruskan sehingga mereka ingat pada saya.
mungkin dulu pergi sekolah memang ber agak-agak selekeh pakai tudung n baju semua.
tapi tu dulu. mmg tak dapat la kan bila request nak putarkan balik masa nak adjust balik.
hampir setahun jugak la terjerit2 n tahan malu tengok gambar dulu.
erkk ngeri tol.

sambung balik cerita,
ada la yang segelintir berhati perut 
yang menghormati saya walaupun mereka tak kenal saya.
tapi ada segelintir yang memperlekehkan saya,
saya akui dulu memang saya selekeh.
dah lumrah budak budak sekolah mmg rupa macam tu.
nak buat macam mana lagi.
nak tolong aku pakaikan baju n tudung?
erk salah lagi.saya.

and what the worst someone buat macam ni kat ciktomyam:

dia pura pura tak kenal saya n then dia cakap

perlu ke ingat kau ni?

dalam chatbox. bukan main kepalang malu
dan segan dan menyampah semua dalam satu
saya tahan sehingga macam nak meletus.
semua yang dalam chatroom tu simpati kat saya.
ok fine tak ingat tak pa.
at least hormat la saya depan orang ramai.
sedih gila sampai air mata nak meleleh.

dalam senyap senyap,
saya chat dengan admin group tersebut.
saya mintax izin untuk leave group tu
dengan cara yang baik + luluh hati.
namun beliau mencadangkan ciktomyam buat bodoh je.
dan rapatkan silaturrahim sesama insan
yang kita pernah kenal dahulu.
dia akan suruh orang tersebut mintak maaf 
dengan saya.
saya menolak,
biarlah dia nak kata apa.
itu hak dia.
tapi kalau dia berhasrat dengki dengan niat saya yang ikhlas,
saya harap dia akan rasa apa yang saya rasa sekarang ni.

dia suggest kan tukar nama display kat facebook 
sebab ramai yang tak kenal dengan nama tomyam tu.
kenapa semua mempersoalkan nama tomyam tu?

itu hak saya.
mengapa saya perlu tukar untuk mereka?

bila terkenangkan niat murni admin,
saya tukarkan nama display saya dengan nama betol saya.

still, sakit hati ni sapa yang tahu bila dimalukan depan kawan2 lama.
bila terkenangkan raut dua muka iaitu mak dan abah,
saya merasa bertambah sedih.
mereka tiada disisi.

kedua duanya sudah pergi ke mekkah.
saya terpkasa menjaga dua adik dengan memikirkan

diorang nak makan apa?
cukup ke duit yang dorang dapat?

haih.tacing sudah.
korang paham ke tak apa yang saya merepek macam kerepek ni?
oke oke
saya tahu saya pelatttttt...

No comments:

Post a Comment

tak boleh maki maki di sini.
makaceh. :)