Sunday, November 21, 2010

BB CREAM menakjubkan

hoi burung burung hantu yang tak tidor malam.
tidor la engkau.*sopan nye bahasa


pukul 12.30pg saya balik rumah.
banyak benda yang terjadik,
so macam ter excited pulak nak cerita pagi pagi buta
walaupun ketakutan melampau bila tiba waktu malam dan pagi2 buta.
awuuuuuuuu~~~~~~ *bunyi serigala tengah mengurat


tepat pukul 8.30malam saya keluar dengan kumbang comel berpolka dot dot dot
menaiki motor untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas
*ceh padahal kereta dia takda malam tadi
mungkin korang tertanya tanya
mengapa saya tak keluar waktu siang siang.
kenapa perlu malam?
tak elok anak dara keluar malam2 kan..
problem nya, kumbang comel berpolka dot dot dot itu sibuk bekerja.
isnin sampailah sabtu.
lepas tu dia tu kalau kluar time panas2 hangen semacam je.
saya mcm nak karate je dia tu.kah kah kah.
tak mungkin terjadik kowt.
alahai jiwa kacau betul.


lokasi kitorang arini pergi ke mines.
haaaa kan dah agak. jem macam tin sardin.
nasib baik naik motor.senang nak selit selit.
jangan sampai terselit sudah.
al maklum daku sudah naik berat badan lagi.
kah kah kah.


masuk je mines tu bukan buat apa pon.
shopping tingkap pastu blah.
tapi arini keinginan nak beli bulu mata the palsus
tiba tiba mendadak.
heran betul. effek datang bulan kah?
hahaha


kalau korang perasan depan pintu masuk wayang
ada kan gerai gerai kecik kat depan tu.
macam jual spek mata,jam,baju dan paling best kakak cantik.


usha punya usha,
terjumpla the bulus mata. pelbagai bulu mata.
sampai kumbang berpolka dot dot dot jadik seram.
bila tengok gimik muka dia berubah,
terus saya tak jadik beli bulu mata palsu tu.
selamat tinggal bulu mataku.
*dia pikir tu bulu lain kowt? kah kah kah.


dalam masa sama, sempat gak usha benda lain kat gerai amoi jual bulu mata tu.
macam ada jual make up dari korea.
saya jadik jeles tengok muka dia yang flawless tu.
*hai amoi cantik. boleh saya siat kulit awak?
ciktomyam: ada jual BB cream tak?
amoi         : ada ada.
ciktomyam: brapa harga amoi?
amoi        : rm 79-rm89
ciktomyam: humannnggggaaaaiiii.takda yang murah murah sikit ke amoi.
amoi      : owh kamu mahu yang kecik punya ka?kecik punya rm 20 lorh.
ciktomyam: nak tengok n nak test.
amoi tu pon ambil yang kaler medium.
tapi mata saya tertacap pada kaler yang paling terang.
dia suggestkan saya ambil yang medium colour (cream).
*tak sedar kulit tu macam kertas pasir. hahaha
amoi                   : u takmau ka bulu mata palsu?
ciktomyam          : takpe la lain kali kowt.hehe
kumbang polkadot: wahhhh amoi u pakai bulu mata palsu sebelah je.
amoi                   : *tersengih sengih macam kerang busuk.


kumbang berpolka dotdotdot mula buat muka blurr.
sebab banyak sangat jenis make up yang pelik pelik.


mana tak nya. dia komen kenapa muka macam ni macam tu.
haish tension pulak saya.
tu yang terus nak try BB CREAM.
tapi yang murah murah je.


lepas beli terus je ke toilet n pakai.
memang shock giler dengan perubahan muka.
muka jadik flawless n innocent je.
muka kusam terus jadi pinkish pinkish.


keluar keluar je dari toilet,
hamik kau.siapakah perempuan yang putih melepak ni.kah kah kah.
kumbang polka dot dot dot pon kagum dengan effek BB cream.
*tengok kulitku....berkilat kilat kan? kah kah kah.


ini la BB cream yang baru dibeli
ntah hape ntah dye tulis
 mengarut punye bahasa.

selamat tinggal oil free foundation elianto dan selamat datang BB cream.

dan catat rekod jugak saya harini.
belajar naik motor ala2 cowboy. wehuuu~
serius dulu trauma gila dengan motor
sebab pernah teringgal kat jalan 
akibat ter excited buat gaya ultraman atas motor.

tapi sekarang tidak lagi. (^.^)v

saya jadik pro dalam masa 5 minit je.
itu terpulang kepada kredibiliti masing masing
tapi saya rasa saya tak normal.kah kah kah

alamak sekarang pukul brapa?
nak kena pergi kfc pagi pagi ni
mintak kerja partime balik.
esok boleh try BB CREAM lagi.
wehuuuu~~~

3 comments:

  1. kita pun baru je order BB Cream rm50 :D

    ReplyDelete
  2. upload laa photo u pakai bb cream tu.
    boleh tengok efek dia.
    =)

    ReplyDelete
  3. cik tomyam,
    function bb cream tu untuk ape erk ?
    dgr byk kli tapi still tataw =.="

    ReplyDelete

tak boleh maki maki di sini.
makaceh. :)