Sunday, March 27, 2011

tak mahu pergi petro pam petronas sana lagi.

salam blogger. cuaca dari petang semalam memang agak bahang bagi sape yang duk bangi.  yang duk tempat laen aku tak tahu la guruh ke hujan ke. tapi harap semua nya berjalan dengan lancar. gila kentang ayat aku hari ni ye.

korang tau tak apa tu petro pam? alah tempat yang korang pergi isi minyak lerh tu. shell, petronas, bp dan macam2 lagi lah. aku bagi example supaya korang paham. kadang2 aku cakap pon aku sendiri tak paham. bahasa melayu spm pon dapat b3 jerk.  tak terer macam u all.

24/3. glory. abah gaji. mintak blanja makan best best. sampai bergaduh dalam kereta nak makan kat mana. tung tang tung tang. last last abah cakap nak makan nasi mandi kat cyberjaya. bila aku dengar nasi mandi, aku jadik cemas. kena mandi dulu ke sebelum makan? atau time makan dimandikan oleh waiter2 disitu?  aku suka imaginasi yang lebey2.

before menuju kat cyberjaya tu, abah sempat lagi la bank in kan duit tuk angah aku yang tengah belajar dekat politeknik pasir gudang. lepas bank in kan duit, abah drive ke petronas. mata aku kering so cepat cepat aku pergi mesraaaaa beli eye mo. bapak mahal eye mo disitu. tapi untuk mata yang tersayang. ku gadaikan jua duit ku untuk mu.

keluar je dari mesrraaaa, kemain aku cat walk bagai dan jalan macam supermodel dekat petro pam. sampai sampai je depan kreta abah tetiba je aku nak tergolek kat situ. gara gara aku tak nampak minyak kreta yang tumpah tumpah macam haram. abang kat sebelah kreta bapak aku terkejut gila tengok aku mengelupur bagai nak rak. satu petro pam pandang aku macam aku tengah buat konsert tengah tengah petro pam.


whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy. whhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy. kenapa perlu perkara macam ni terjadi???
aku tak nak pergi lagi petro pam kat situ lagi.. maluuuuuuuuuuuuuuuu. tidakkkkkkkkkkkkkk.

p/s: at the end, mak and abah gelak sampai bergoyang goyang kreta tu. okey tak la sampai goyang mana pon. tapi aku je yang goyang. hahaha

oh yeahhh, lupa something. about nasi mandi tu, you should try it. memang ramai gilos yang pergi situ. siapa yang nak rasa masakan arab ke en pergi la kat saba restoran. restoran tu dekat cyberjaya. tak silap dekat area CBD perdana la. sesuai bawak family makan sana. yuhuuuuu!

mandi lamb. mak abah yang makan menu ni.

aku dan adik adik layan ayam punya. memang umppph!


2 comments:

  1. ni mesti petronas kat sg merab luar kan ?

    ReplyDelete
  2. Yummmmm, sedap nyer!! I love Saba' restaurant!! One of the best in Malaysia

    ReplyDelete

tak boleh maki maki di sini.
makaceh. :)