Tuesday, March 22, 2011

wakena panggilan hangit la beb.

salam bloggers. entri yang lepas mungkin menimbulkan tanda tanya siapakah beliau sebenarnya.
beliau adalah salah satu kawan kepada en beruang. mulut dia agak lancau. aku tak berapa kenal si dia ni dan tak pernah berjumpa langsung. tak ada angin, tak ada ribut tiba tiba dia balas macam tuh. minggu yang lepas puas aku duk bergaduh gaduh mulut dengan en beruang pasal kawan dia sampai en beruang naik hangin satu badan hari tu dekat aku. haih. kepoci betul.

aku tak tahu lah kenapa. mungkin ramai duk berpakat nak kenakan aku bulan ni ramai ramai. hoi april belum sampai lagilah. ceritanya begini,

jam tak berapa nak hengat tapi dalam pukul 4lebey macam tu lah. tengah syiok baring baring tiba tiba terdengar lagu syahdu dari hanphone.wah  lagu bruno mars - grenade gitu. apa lagi terus capai hanphone. eh? no tak dikenali. maxis siot. aku dah la pakai upax.


ciktomyam :     hello sape ni?
mister jo:         hello. ni sape ek?
ciktomyam :     ni bella.
mister jo:         bella mane ni?
ciktomyam :    bella kptm.sape ni?
mister jo :       saya jo. saya budak MFI
ciktomyam :   jo? sape jo?
mister jo :      mister  jo la.
ciktomyam:   jo ape?joyah? jonggang?  


lepas tu aku tak hengat ape aku duk mengarut  sebab ada orang datang ketuk pintu bilik kawan aku macam nak roboh. gila hape. haha. lepas setengah jam mister jo tu col aku balik. tapi aku malas nak jawab aku bagi jer kawan aku jawab kan. aku tak tahu la ape yang dorang cakapkan tapi memang kelakar gila hokey. mister jo tu cakap dia selalu nampak aku. dia cakap aku macam baik je. perghh macam baik dia cakap? aku ni perangai macam hantu kau kata baik? and then cakap satu kelas? ape? satu kelas? kejadah. setahu aku nama jo memang tak wujud dalam kelas aku. pastu cakap kulit aku ni kaler perang? makhluk ape kulit kaler perang. kelakar tapi macam siot pon ada jugak. lepas tu jo tu cakap aku kulit muka aku kaler pink? ape? pink? semua kawan aku dah gelak gelakkan dah. pink tu setahu aku khinzir jelah. kejadah semua ni.ada orang plan nak kena kan aku ke hape?

jo ni cakap kalau aku pergi kolej mesti jalan kaki. pembetulan. bukan pergi. tapi balik dari kelas baru aku jalan kaki balik hostel. pergi aku naik teksi ataupun bas. tak kuasa aku jalan kaki pagi pagi. meskipun ia boleh mengurangkan lemak lemak daku. apadehal turun naik bas pun buang lemak jugak perr.


kawan :   weh dia cakap nama dia kahar sebenarnya. dia cakap kau pernah suka kat dia dulu. kau pernah hantar surat cinta dekat dia dulu.


ciktomyam :          kejadah. kahar? tak kenal pon. kahar ke kahak?
kawan :                 dia cakap dia kawan kau.
ciktomyam :         tak kenal la aku.
kawan :                   weyh dia nak cakap dengan kau.



mister jo ke kahar?:   ye yeh dapat cakap dengan bella. bestnya dengar suara awak. *cis kau menganjing aku ke hape.


ciktomyam:                     awak sape ni? dari mana awak dapat no saya ni.
mister jo ke kahar?:     dari kawan kawan awak. jum la keluar.
ciktomyam :                    tak boleh. bapak saya garang
mister jo ke kahar? :    apedehal. saya lagi garang dari bapak awak.* keyword apedehal cam familiar bagi aku
ciktomyam :                     ish tak nak la. saya berbaju kurung je ni.
mister jo ke kahar? :     ala takpe lah. nampak ayu je.
ciktomyam :                     saya ni hodoh. tak cantik pon. cepat la cakap sapa ni.
mister jo ke kahar? :    suara tu jangan manja manja eh*keyword palingggg aku hengat sape yang selalu pakai.
ciktomyam :                     okey okey. saya cakap baik baik ni. awak ni sapa. mana awak dapat no saya ni.
mister jo ke kahar? :     cakap la kawan kawan awak. kawan awak yang bagi. jum la keluar. awak kat mane sekarang ni
ciktomyam:                      kat hostel. kau ni sape?
mister jo ke kahar?:      eh garang nyee.
ciktomyam :                      aku cakap betul2 ni kau sape. ada discussion ke. *aku ingat budak kelas aku yang main main.
mister jo ke kahar? :      jum la keluar.
ciktomyam:                       tak boleh bapak garang.
mister jo ke kahar? :     apedehal. *aku terus dapat detect sape budak tu.. aku terusssss...
ciktomyam :                     ****!!!!!!!!!!!!!!!
watde? aku terus matikan hanphone terjerit2 nama budak uh macam babun dapat pisang. bila pikir pikir balik entah entah aku silap orang. aish malunye terjerit2 macam babun. entah betul ke tak aku teka tu.


last last. nah ambik kau bopren ngaku sendiri wat panggilan hangit. cis bedebah. ada yang kena smackdown lepas ni. grrrr.


kau tengok senyuman dan muscle muscle yang bersepah tu.
mana taknya aku jatuh cinta dekat dia.
celah mana aku nak marah lama lama kalau dia suka
senyum bosar bosar macam ni
alahai la beruang. 

hahaha. lol

2 comments:

tak boleh maki maki di sini.
makaceh. :)