Wednesday, October 19, 2011

Graduation night


aku tak tahu la dua menjak ni maaaaaaallllllllaaaaaaaaassssssss bebenor. sabor jelah kalian semua ye.
ala blog aku ni mana penting ponggg. entah ada yang tengok ke tidak. hello? ada yang baca ke? yang baca sila tinggal komen dibawah ye. nanti boleh la kita calling2. jadah.

okey dah dah jangan lari topik. amekk kauu tajuk entri nak dalam english je. cuba la letak dalam bahasa german ke apa ke. menarik sikit. ni kalau orang tengok tajuk terus cabut lari. cepat2 cari butang pangkah. kalau ada benda macam tu jadi aku nak cuba cari tutorial macam mana nak hilangkan butang cancel atau pangkah. nak tak nak kena baca jugak. muaahahahaha. kejam dan saikoooo.

12 haribulan masa tu kolej aku ada la buat malam graduasi ni. tema dia ada yang biasa dan ada yang unik sikit. boleh pilih kampung, melayu, cina, india dan retro. aku kalau bab memilih ni aku suka tema yang pelik. biasa la aku kan tak normal. sapa tak normal kat sini sila angkat tangan macam saya. soley soley. kita bakorrr. tetiba*





malam graduasi tu aku ingat grand la nak buat kat hotel 5 bintang ke apa. kemain aku excited duit ATAP yang dok bayar 100 hengget setiap satu semester tu mendatangkan hasil kepuasan yang maksima. nahh rupanya kat DEWAN PUSPANITA SERI ENDON, PUTRAJAYA. katanya pinjam dewan tu pon dah 10,000 hengget. tapi kalau kitorang dah bayar duit ATAP 100 hengget setiap sem, laaa ni dah sem 5. rm100 x 5 sem = rm 500. meja yang diorang susun adalah dalam 50-60 buah. satu meja boleh muat 10 orang.


10 orang x rm 500 = rm 5000.

rm 5000 x 50 buah meja= rm 250,000 .

kalau tambah lagi 10 meja ;

rm 5000 x 60 = rm300,000.

tolak dengan duit sewa dewan rm 10,000 tinggal lagi rm 290,000.

tolak dengan duit catering untuk 600 orang dan pinjam itu ini,

sarung meja bagai dengan dekorasi itu ini. tak sampai pon rm 10 000.

so mana lagi rm 280,000 ?

musykil disitu.


arghhhhh tak puas hati. tapi aku layan kan aje. dewan pon dewan lahh. janji hado. *kemusykilan masih berlegar2 dalam hati* bila difikirkan balik mungkin yang lebih lebih tu dah guna buat kitorang pergi lawatan2 yang dulu. ye la kowwwwtttttt.


dari kiri; budak pelik, echa manda, fayy

lepas je aku make up kat bilik kawan aku yang kat hostel, pukul 6 terus bertolak pergi putrajaya. sampai je sana kitorang tengok takda orang pon yang sampai dulu melainkan tiga anak dara ni. kemain kami eksaitedd. haha
pukul 7 lebey baru boleh masuk dewan. semua hot stuff gitu. rasa diri ni kerdil je. isk isk.

otw pergi putrajaya
abaikan apa yang korang nampakkkkkk tu. T____T



hai kami lah yang jaga pintu masuk ni. sila sila


meja no 25

butter prawn tak macam butter prawn ponggg. sedihh tapi melantak habis habisan jugak. hahahaha

hai makcik2 pakcik2, saya nak nasi goreng tak nak sayur boleh?



penutup malam graduasi, semua berdiri nyanyikan lagu kolej. hampir satu meja tak ingat lagu kolej. aku pun sama. hahaha. sila keluar dari dewan sekarang! :P

esoknya pulak kelas aku kena pergi lawatan. penat la akuuuu.. T___T
apa apa pon hari tu memangggg best. gelak sakan aku sampai perot pon tak boleh nak cover. ;'')

owh mungkin ada yang nak tanya make up apa yang aku pakai masa tu
insyaallah kalau ada masa aku akan buat next entry ye :D







1 comment:

  1. best! teringat time sis punya graduation night..btw syg sgt cntik tau

    ReplyDelete

tak boleh maki maki di sini.
makaceh. :)